Vanliga frågor
1. Ingår frakten i priset? Finns det några extra kostnader?
Ja, vårt pris inkluderar redan fraktkostnader. Vissa leveranser kan dock kontrolleras av tullen och kräva extra tullavgifter.
2. Vem betalar tullavgifterna? Hur mycket är de vanligtvis?
Endast leveranser som kontrolleras av tullen måste betala tullavgifter, vanligtvis mellan 5 och 25 euro. Om tullavgifter uppstår kan du meddela oss och skicka oss betalningskvittot. Vi återbetalar en del av avgiften.
3. Fotograferas den färdiga målningen? Vad händer om jag inte är nöjd?
För personliga målningar fotograferas det färdiga verket och skickas till dig för godkännande. Om du inte är nöjd, vänligen meddela oss vilka ändringar du vill ha, så anpassar vi målningen tills du är nöjd.
4. Gäller erbjudandet endast för duken? Kan jag även lägga till en ram?
Ja, våra erbjudanden för personliga målningar inkluderar ingen ram. Färdiga målningar skickas rullade. Du kan på köpsidan för oljemålningar på vår webbplats välja en ram och meddela oss ramnumret du önskar. Vi beräknar sedan kostnaden och skickar en länk för betalning av ramen.
5. Med vilken fraktmetod skickas våra beställningar? Hur lång tid tar leveransen?
Vi skickar vanligtvis dina beställningar med kurirtjänster som FedEx eller UPS, och leveransen tar normalt 1–2 veckor.
6. Hur lång tid tar det innan min beställning är färdig?
Eftersom alla målningar är handmålade tar det normalt 2–3 veckor att slutföra, förutom i särskilda fall (t.ex. många beställningar, komplexa målningar, extra stora format osv.). Om du behöver expressservice, vänligen meddela oss.
7. Accepterar ni postförskott? Om inte, vilka betalningsmetoder finns?
Vi accepterar inte postförskott. Vi börjar behandla din beställning när betalningen är mottagen. Vi accepterar olika betalningsmetoder såsom kreditkort, PayPal, banköverföring med mera. Mer information om betalningsmetoder finns på
vår webbplats. Om du stöter på problem under betalningen, kontakta oss omedelbart.
8. Om jag inte är nöjd med målningen jag får, kan jag få återbetalning eller retur?
20 % av handpenningen används för material- och arbetskostnader, därför är återbetalning inte möjlig. Om du däremot får en skadad målning eller andra problem, kontakta oss omedelbart. Vi gör vårt bästa för att lösa situationen. Mer information om returer finns på
vår webbplats.
9. Kan jag se konstnärernas verk på webbplatsen innan jag köper? Kan jag skicka referensbilder?
Du kan se de senaste färdiga verken av våra konstnärer på vår webbplats. Om du behöver ytterligare referensbilder, kontakta gärna vår kundtjänst.
10. Om jag är osäker på vilken målarstil jag vill ha, hur väljer jag?
Om du är osäker på vilken målarstil du vill ha, kan du välja "Annan stil".
11. På webbplatsen anges en rabatt på 40 % – gäller den fortfarande?
Priset för personliga målningar är redan rabatterat, så den 40 %-rabatt som anges på webbplatsen gäller inte extra. Om du har frågor om priset, kontakta oss gärna.
12. Varför är era priser så låga?
Vi har vårt eget team av professionella konstnärer samt en ramfabrik, vilket gör att vi kan kontrollera kostnaderna samtidigt som vi säkerställer produktkvaliteten. På så sätt erbjuder vi våra kunder konkurrenskraftiga priser. Vi strävar efter att erbjuda högkvalitativa konstverk till rimliga och överkomliga priser.
13. Är det säkert att köpa målningar på er webbplats?
Ja, det är säkert att köpa målningar via vår webbplats. Vi har vidtagit flera åtgärder för att säkerställa kundernas säkerhet och tillfredsställelse. För det första använder vår webbplats ett säkert betalningssystem för att skydda dina personuppgifter och betalningsinformation. För det andra genomför vi regelbundna säkerhetskontroller och uppdateringar av webbplatsen för att förebygga möjliga säkerhetsrisker. Slutligen finns vårt professionella kundtjänstteam alltid tillgängligt. Om problem uppstår under köpprocessen gör vi vårt bästa för att lösa dem. Du kan därför köpa målningar på vår webbplats med full trygghet och njuta av en säker och trevlig köpupplevelse.